Followers

Saturday, January 15, 2011

~BILA BERSEDIH APE NAK WAT ERKK....


Sekadar hiasan~hehe 

Haha...kali ne aku nak story sket...apa kowg leh buat kalau kowg tengah sedih...kat sini aku nak bagi tip2 macam mane nak kasi happy...haha xpe la niat nak share jer...mane tau berguna untuk kawan-kawan aku kat luar sana~cewah

1.Sembahyang
Solat itu tiang agama.Solat bagi aku kekuatan spiritual even saat itu aku down gila....Aku tau DIA maha mendengar lagi maha mengetahui...


2.Beriadah/bersukan
Main....main...main...benda ni memang x asing lagi bagi boys...
hehe mengamalkan gaya hidup sihat ne actually bagus untuk kesihatan mental & fizikal...
aku ne bukan la pandai sangat pun bab-bab sukan ne...
tapi yang penting kalau aku ade masalah...
confirm punyer aku turun riadah lagi-lagi tenis (addicted even x tau main)...
huh futsal ne pulak aku baru first time turun~hihi best2
(Pic: Gelanggang futsal kompleks sukan Seremban-Paroi)


3.Shopping...Shopping...Shopping
haha...ni lagi satu aktiviti di kala aku kesedihan/kebosanan/baru dapat elaun (dulu la)...semakin aku sedih @ stress ngan study semakin kerap / banyak aku shopping...wahaha~peace V.V





4.Pi tengok ikan???
Yang ni pulak aktiviti yang jarang aku buat...bagi ikan makan or just tengok ikan kat kolam...hehe. Kalau time cuti, aku kerap gak la bagi ikan kt kolam uma aku ne tp kalau dekat Seremban...hehe taman tasik seremban 2 la jadi sasaran aku...even pakai baju kuliah~hehe tengok la pic dekat bawah ne =)



**Kredit to mapek...haha kalu bab jalan2 ngan die mmg best =)


5.Reading book
Some of the book really help me~opss ter"speaking" pulak....hehe. Contoh book dekat pic bawah ne...It help me a lots to behave myself and not feeeling sad everytime problem happen in life...thanx Elly =)


6.Makan
hihi dah hobi aku makan...kalu tension-tension...apa lagi...makan la kerja aku...banyak pulak tu...
hihihi tapi fast food ne kowg kene kurangkan coz x baik untuk kesihatan~cewah. 


7.Dengar lagu
"Music is life" muzik jugak boleh bagi aku inspirasi and semangat baru kat aku...cewah~hehe 

8. Tidur
Tidur gak hobi aku....favourite~ aktiviti aku time weekend...haha kalau ade problem terus tidur...
then bangun terus lupa...haha best2.



9.Tengok wayang
Kalau depakt Seremban...port utama wayang aku
1)JJ
2)MBO (terminal 2)
3) terminal 1
tapi dekat JB ne... JJ Tebrau la...port baru hehe

**Kredit to Mapek, Hafidz, Zahir, SYafiQ, Khai, Mat Iso, Babal etc...

10.Menikmati keindahan alam ciptaan tuhan 
time ne aku and d' geng pi pantai.(bukan tepi pantai erkkk...tapi tempat tu name die pantai)
Port ne mmg best even tempat die kecik tp ade lubuk dalam...haha
(haha identiti mangsa candid dirahsiakan =P) 
11. Berendam
Kalau bab berendam ne aku selalu la jugak p berendam...xpun aku p swimming...hehe port utama kt Seremban kalu x bukan kolam renang Paroi mane lagi...huhu...tapi xda pic la...=/
Macam best je kan berendam dalam kolam ne...hehe...masyuk!!!
(area Damansara Damai) 


12.Membaca ayat-ayat Al-Quran



Ermm...additional tips from my friends...baca surah baca surah

AL-INSYIRAH, 
AL-MULK  
AD-DHUHA..

sebab ayat2 dlm surah2 tu sume ayat memujuk...hati akn jadi lebih tenang..INSYALLAH
looks,betapa sempurna ciptaan ALLAH kan...

(kredit to aaina'...Thanx yah =))

 13.Merempit/berjalan-jalan/Pusing2...

Jeng...jeng...jeng....jangan tiru!!!

 haha ade muka rempit x??? time ne aku masa dekat hostel IPRM....rindu aku sama tempat ne...hehe...
nak wat macam mane....life goes on~ aik...mana moto ku...hihi
 keyh, motor dah siap...jommmm....zooommm

6 comments:

shininghepiness=) said...

woaaa~**boleh2.....okeh, style dude....aku pon mmg ngah sedey2 sbb xposting lg...so boleh bacer lu punyer tips nih=)

shininghepiness=) said...

style okeh~**

hans said...

haha~mekaceh...bende2 yang aku slalu wat neh..haha selamat mencuba =)

Anonymous said...

nice tips.. best..

5teEn'S... said...

incik...i berhajat nk top-up sket..HUHU...it works inshaALLAH..try la...bce surah AL-INSYIRAH,AL-MULK n AD-DHUHA..sebab ayat2 dlm surah2 tu sume ayat memujuk...hati akn jd lebih tenang..looks,betapa sempurna ciptaan ALLAH kan...

hans said...

thanx aina 4 the tips...I will add it =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...